Dream a little dream

En dag kvar på denna vecka. Sen är det lååååg säsong. (så vi får stå på knä och undervisa, pappa!) Kommer bara jobba halvdagar som det verkar plus nån stor grupp nästa fredag & söndag som chefen tyckte att jag och Sabine skulle ta hand om. Har skämt bort fötterna med snowboardboots i 2 dar. Men kände idag på brädlektionen att knäna inte orkar längre de heller.

Fick mina skor från HM igår. Mina svullna vinterfötter tyckte de var lite fööör trånga, men förhoppningsvis kommer jag i dem bättre sen. Annars får jag ge dom till Alle med minifötterna :)
Satt i bilen påväg hem idag med Jimmy och fantiserade om sommaren.

Tänk när jag har sand mellan tårna istället för strumpludd. När benen är bruna och fina istället för prickiga av hårsäcksinflammationer och röda av pjäxplösen. När håret är nytvättat längre än en dag, eftersom jag slipper mössa/pannband/hjälm.
När kroppen får vila och leka varierad träning istället för samma monotona rörelser dag ut och dag in.
När jag får öppna garderoben på morgonen och bara välja och vraka istället för att trött titta ner i underställslådan och komma på vilket som är bäst idag, ull (varmt) eller polypropylen (svalt).

Men solen sken iaf och barnen var glada och duktiga.
Och imorgon tar den här veckan också slut.

///Gany


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0