Till topps!

Igår var det helt fantastiskt väder, liksom i lördags, men då jobba ja o min kära så då hann vi bara med en liten paddeltur. Men så igår, efter lite sovmorgon tog vi på vandringskläderna för att bestiga köttkakan som jag berättat om förut.
Det var helt amazingly fint väder och jättevarmt i solen. Vi började med att paddla ca 40 minuter längst in i ett hörn av sjön här. Därifrån gick vi sedan upp på baksidan av köttkaketoppen. Sista biten var det rena rama bergklättringen men OJ vad fint det var där uppe.
Vi satt där i solen o åt SportLunsj och göttade oss i säkert en timme. Sen gick vi ner och paddlade hem igen.
Gissa om Hanna var trött efteråt. Lyckligtvis hade vi bokat in oss på trerättersmiddag som avnjöts innan det var dags för avslutningkalas för Helle o Henke som tyvärr åkte på 6 månaders semester idag. Lyckos dom men himla trist för oss.

Idag var ungefär hela Haukeliseter + Kirre helt knäckta av nån cider vi fick av piloterna från Fonnaflyg igår. Ja o Kirre har allvarligt funderat på om dom inte råkat ta flygbränsle istället.... Hur som helst, inge mer av den cidern nånsin.

Jobbade kväll idag och det var hela 14 trerätters. Men det var trots allt lite körigt ett tag eftersom det kom 2 oplanerade gäster mitt när alla andra ville äta. Tur att Hanna är så snäll och serviceminded att hon ändå trollade fram en middag åt det paret. (Med lite hjälp från vår ryss/estniske kock Vladimir iofs)
Sen gav jag paret ytterligare två handdukar som de tydligen behövde, men sen var man den gubbens favorit iaf :)

Nu blir det sova! Har simmat runt o torkat upp vatten i badrummet en stund eftersom det tydligen blivit stopp i avloppet i duschen och ingen duktig idiot kommit på tanken att torka upp vattnet i alla fall. Avloppsrensningen skjöt jag på. Varför ska jag?

Puss på er! Glöm inte kommentera till mig :)

Dit upp skulle vi   Pigga o glada och taggade till tänderna!   Sjön var blank som en spegel   Vi hittade snö   och fjällbäckar   och vi klättrade och klättrade   Men upp kom vi!   Lilla Haukeliseter

Kommentarer
Postat av: Mams

Vad söta ni är!! Å, vilket charmigt namn på toppen: Köttkakan. Inte visste jag att du har sådana paddlartalanger. Men träning ger färdighet. Ta det lugnt nu och inte förmånga gubbflirtar, va!!

puss

2008-09-23 @ 12:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0