Promenix

Efter lunch idag regnade det ju som sagt, så det blev Fight Club för hela slanten. Efter det var man så seg så lite luft var enda räddningen. Lyckligtvis var det uppehåll så jag, Johanna och Jasmine tog en promenad bort till kraftverksdammen. Rätt bra springsträcka men lite kort för min smak.. ska se om ja inte kan förlänga den lite, annars får det blir tempolöpning, det är nästan roligare. När vi kom hem lekte vi lite i gymmet. Blev väl ingen superseriös träning direkt. Några övningar på pilatesbollen o sen klockan med en fotboll samt lite boxning.
Men vår plötsliga motion gjorde en iaf superhungrig till middagen, och det gjorde inget för som vanligt var det supergott. Vi har fått lite allt möjligt o äta; pastasallader, soppa, kyckling, fjellburgare, järpar och idag var det något slags kallskuret kött och klyftpotatis. Mycket gott!
Efter middan blev ja utmanad i pingis av Johan o fy tusan vad kul de va! Har inte spelat pingis sen ja o Anton hade turneringar vid glasbordet hemma tror jag!
Sen skulle alla leka ngn slags "välkomstlek" med mig och Rickard (en kille som varit här typ 2 veckor). Den heter Psykologen och gick ut på att alla som bor här har ngn slags konstig åkomma som får dem att vara och bete sig på ett visst sätt. Det är då upp till mig och Rickard att ställa en massa frågor (agera psykologer) och klura ut vad åkomman är. Vi höll på jättelänge men tillslut ringde min telefon o när jag kom tillbaka hade Rickard klurat ut. Återkommer med vad åkomman var, för det fick ja aldrig veta.
Då hade de nämligen börjat med en ny lek "maffia" som vi lekt tidigare på kvällen också. Den går till så att alla sitter i en ring och blundar. "Lekledaren" går runt och nuddar 2 personer på huvudet som är "maffian", en person som är "polis" och 2 personer som är "läkare". Därefter får maffian, medan alla andra blundar peka på en person som de "dödar". Sedan är det polisens tur att, medan alla inkl maffian blundar, komma på vem/vilka som är maffian med en tyst gissning. Lekledaren säger sedan med tumme upp eller ner om gissningen är rätt och alla blundar igen. Då får läkarna chansen att "skydda" varsin person mot maffian.
Lyckas läkarna träffa rätt person (den maffian dödat) händer ingenting, i annat fall är den "dödade" ute ur leken. Sen kommer det intressanta. Alla får titta och ska diskutera, utan att avslöja vad man är (maffia, polis el läkare) komma fram till vem man tror är maffia och med handuppräckning rösta ut den personen.
Spelet fortsätter tills båda maffiosarna är utslagna eller tills dess att de är de enda som är kvar.
Tog HUR lång tid som helst några ggr tack vare att folk bluffar och är så smarta. Inte riktigt min grej det där med taktiker och sånt. Schack har ju till exempel heller aldrig varit min starka sida.

Här kommer bilder från promenaden idag!
Natti natti

Lilla Haukeliseter från långt håll   Kraftstationen      Johanna & Jasmin

Kommentarer
Postat av: Betty

fina bilder! det e Norge upp i dan!!! saknar dig, hoppas du får det underbart!

2008-09-06 @ 17:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0