liten förklaring...

Vet inte om alla mina läsare (Elin mfl) förstår vilket litet ställe mitt ute i ingenstans det här är.
- För att ta exemplet med radio. När jag och Otto var på roadtrip häromdan skulle vi ha radio i bilen. Vi fick in NRK P1 Och närmre Odda även Radio Hardanger. Inget hippare :P

- Jag bad Elin köpa handkräm och skicka med Kirre på fredag. Enbart pga att det enda vi har här är schampo (inget balsam), tandkräm (äcklig norsk, glöm colgate), deo och lypsyl som säljs i receptionen. Den mat och det godis vi har tillgång till är det som köps in åt oss och våra gäster (inget att säga till om). Vill man alltså ha nåt särskilt (juice, popcorn, vindruvor etc) blir det till att bunkra när man väl får göra nån liten utflykt som till Odda häromdan. :)

- Vid dåligt väder är det film som gäller. Film film film film. Norge har dessvärre ofta dåligt väder. Det blir mycket film.

- En gäst uttryckte sig såhär: "Först är det bara skog och fjäll, sen kör man långt o kommer till några hus, sen kör man långt igen och DÅ kommer man till er." Förstklassig beskrivning.

Hoppas ni som inte förstått än gör det nu :) Det är ett under att vi har internet och telefon (fråga mig inte hur det gick till)
:D Trevlig kväll! Nu ska jag på serveringsmöte.

///Gana

Kommentarer
Postat av: elin

tack för den mycket välskrivna beskrivningen..nu tror jag ja fattar.. Du är typ mitt ute i ingenstans i den djupaste av djupaste norska skogen..?:) tur då att ja bor i hemsedal där vi både har ica, coop, spar å kiwi..samt ett antal sportshopar..! de du!:)+ att vi har peppes pizza å kökken kroken:P

2008-09-16 @ 20:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0