Julstök

Ja många roliga norgehistorier har man ju hört, men här ska ni få en helt sann en.
Igår kväll var en av dom mest udda septemberkvällar jag varit med om. I personalboendet på Haukeliseter strömmade julmusik ut ur en stereo, pepparkakshus, marsipangrisar, glögg, apelsiner med nejlikor och paket stod som spön i backen!
Vi hade riktigt julmys allihop!
Varför det?
Jo, några franska journalister kom hit idag och de skulle få uppleva en äkta norsk jul. Därav allt julstök. Helle har varit den som ansvarat för att allt nödvändigt finns när fransyskorna kommer och hon har verkligen lyckats få till allt.
Mat har vi inte behövt bry oss om, för det kom 2 kockar idag som skulle laga den. Men allt annat, som igår efter jobbet när ja o Helle stod o slog in glasskartonger i julpapper, eller imorse när vi klädde en sjukt stor gran, det har vi gjort.
Helle och Nils har även bakat två jättefina pepparkakshus, fullständiga avbilder av två byggnader på Haukeliseter.
Riktigt mysigt hade vi!

Nils gör pepparkakshus-delar  Helle och Jamila bakar pepparkakor  Oskar gör en marsipangris  Otto äter flatbröd

Kommentarer
Postat av: Herrlena!

Gud va mysigt!! Varför blev inte jag bjuden?

2008-09-09 @ 21:12:49
Postat av: Kajsa

Åh, jag vill också ha jul! Bästa tiden på hela året! Har dock fått lite jul jag med, hittade nämligen en låda proppad med peppisar från i julas som jag lyckats hålla hemlig för resten av klanen och den bör räcka ett tag till :)

Ha det bästast my love!

2008-09-13 @ 12:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0