Jobbet

Ny dag på fjället.
Vädret verkar inte alls kunna bestämma sig idag. Ena stunden sol, andra ösregn. Har precis avslutat frukosten, dygnet blir ju lite vridet när man jobbar kväll.
Ja började klockan 15.30 igår och skulle egentligen slutat 23.30, men det var mycket folk och eftersom jag skulle läras upp av Jens var vi ju tvungna att göra i princip allt båda två samtidigt, vilket inte blev så effektivt.
Kvart i ett var vi iaf inne på personalboendet, o då kan man ju inte sova direkt utan vi satt uppe med några andra ett tag. Kom väl i säng vid 2 cirka.
Så när jag gick upp idag kunde jag välja på frukost eller lunch. Vi betalar ju för alla måltider och boende och det funkar så att frukost fixar man själv av massa grejer som finns i köket i personalhuset. Lunch serveras av frukostpersonalen 12-13 varje dag och middag fixar kockarna 17.30-18.30. Himla bra faktiskt! :)
Imorgon är jag iaf ledig så då har jag tid att gå ut en sväng och också att packa upp, allt är ett enda kaos på mitt rum just nu.
Idag är Norska Miljö och Hälsa här och kikar. Så igår var det superstädning av köket och en himla massa undanplock. Hoppas dom blir nöjda iaf.
Ha en fin dag allihopa!

/Gana

Kommentarer
Postat av: Mams

Här lyser solen nu, men dagen började med ösregn. Lillebror ska spela träningsmatch och jag ska ut på en löprunda. Pappan låser vi väl in i badrummet ;-) Annars är det mest jobb. Skönt att du får en ledig dag så direkt, så att du kan softa lite och hinna i kapp lite och hitta dina rutiner. Har de någon schysst träning? Vad gör man annars när man är ledig? Är det goa kompisar?P&K

2008-09-03 @ 16:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0