Hungriga singlar...

Kom just hem från jobbet, tio timmars uppassning. Inte illa. Om det var jag själv som stod för uppassningen alltså...
Var, av ngn underlig anledning ensam att ta hand om 100 frukostgäster imorse. Som tur var fick jag guldhjälp av Rickard och senare också Calle så jag klarade av allt. För jisses vad dom åt!!
Jag och Rickard kokade cirka 500 koppar kaffe (!), stekte minst 50 bröd och bar ut tre stora fat med ost. Allt tog typ slut. Men det är intressant att se norrmän göra mackor till skillnad mot svenskar. En norrman kräver i snitt en halv limpa själv, eftersom skivorna är cirka 2 cm tjocka och ungefär fem stycken.
Sen är det brunost, chevre, rökt skinka, pressad skinka, sill, snöfrisk, marmelad o massa annat på mackorna. Nugatti! Just det!
Till det tar man gärna ett par våfflor, en tallrik yoghurt, frukt, grönsaker o ägg (kokade förresten 80 ägg idag, hur många kokade ni).
Singlarna på fjellet skulle sedan ut på en liten guidad tur med Oskar.
När de kom tillbaka fram på eftermiddagen började det drickas direkt. Det är i mina ögon inte helt underligt att dessa människor är singlar.... Dom dricker som jag vet inte vad (klockan 20 i 3 hade jag serverat säkert tio starköl, en flaska vin och en karaff) och är inte världens trevligaste eller mest brighta.
Känns skönt att inte behöva jobba kväll iaf. Det är nästan bästa passet att jobba frukost. Visst börjar man snortidigt, men man är inte jättetrött när klockan ringer och dagen går fort. Vid lunch har man ju jobbat 5½ timme redan.
Nu ska jag ta en dusch, slappa lite och äta min lefsa som jag snodde till mig. :)
Vädret är riktigt höstigt idag, regn åt alla håll, massa blåst och kallt så det blir nog film och sova tidigt för imorrn är det frulle igen!

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0