Halvtidsvila

Det är rätt drygt att jobba pool. Man har 7,5 timme som man ska jobba, men man vet inte riktigt med vad eller när på förhand.
Idag visste jag att jag skulle rydda efter ett gammalt konferensgäng från igår o få i ordning för ett nytt idag. Det skulle vara klart kl 14. Men deras ledare skulle komma 11 och installera dator och sånt. Alltså - det kan inte se ut som fan när han kommer.
Började med andra ord halv 11.
Gick fort som tusan att städa efter dom andra då de knappt rört fikabordet.
Sen fortsatte jag med att hjälpa till med disk, stå i kassan, bära ut mat och göra yoghurt (vi smaksätter själva yoghurten och har tre sorter; Rabarba og Lime, Eple og Kanel & Blåbaer og vanilj).
Sen fick jag gå hem några timmar. Har alltså jobbat 3½ och börjar igen klockan 18 för ytterligare 4 timmar. Blir säkert bra.
Det är jättefint väder nu så jag ska nog klä på mig lite, ta med en bok och sätta mig nere vid bryggan o gosa. :)

///Gany

Kommentarer
Postat av: Mams

Ordet rydda är nytt och jaghittar det inte i Saol. Vad betyder det? Är det norsk?

2008-09-19 @ 07:53:01
Postat av: Thomas

Efter min tid som konsult i Norge har jag hört ordet ett antal gånger. Borde väl kunna översättas med: rensa, städa.

2008-09-19 @ 15:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0