Framme

Efter hundra års resa var jag äntligen framme i Haukeliseter. Busschauffören körde som en tok så det var lite svårt att sova på slutet. 04.20 (cirka) var jag tillslut framme.
Oskar (chefen) hade sagt att jag skulle till ett brunt hus för alla andra var svarta (eller var det ett svart hus för alla andra var bruna)... Hur som helst var det jättemörkt så det var helt omöjligt att se om husen var svarta eller bruna.
Som tur va gick de av 2 andra tjejer och en av dem jobbar lyckligtvis här. De hjälpte mig till rätt hus och sen hade Oskar lagt en trådrulle som jag skulle följa till mitt rum.
Där hade jag ett mycket trevligt välkomstkort och en bäddad säng. Dog i den typ direkt.
Bor själv, i ett rum med 2 våningssängar. Sjukt smala sängar men det går bra. Hela personalboendet är nybyggt och det märks, det är väldigt fräscht o nice!
Imorse väcktes jag av Oskar som undrade om jag hade lust med lite frukost, men jag valde att sova o duscha lite eftersom det bara var en timme kvar till lunch.
Träffade typ alla kollegor under dagen och alla är trevliga och snälla. Fick en rundvandring och sen blev de lite filmkoll eftersom det regnade.
Haukeliseter består av sammanlagt 4 byggnader och allt tillhör oss, varav ett hus är personalbostad.
Vid halv 4 började jag jobba och kom inte därifrån förrän vid halv 1. Därav ingen uppdatering av bloggen.
Nu är det dock dags för lite sömn. Hoppas att vi får bättre väder imorrn så man kan komma ut lite. Idag har det varit massa dimma så det är lite svårt att se, men jag tror det är fantastiskt vackert här när det är klart väder. Tredje bilden är utsikten från mitt fönster.
Ta hand om er!

/gany

     


Kommentarer
Postat av: Mams

Du verkar kunna få det bra med sådant gulligt välkomnande. Fick SMS:t, det kändes bra.

Sov lite så att du inte kommer på minus från start och blir sjuk eller nå´t. Hur känns halsen?

kram,

2008-09-03 @ 09:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0