Nedvask

Igår när jag jobbade vask hade vi extremt lite att göra. Den här veckan har lågsäsongen smällt till på allvar. Det var fem hotellrum, ett 300-rum och två 200-rum. Vi var tre som städade.
Så, eftersom det är lågsäsong, tog vi tag i så kallad nedvask. Det innebär att allt ska vaskas hypernoga. Vi tog två 100-rum (inga badrum i dem, men små kokvråer) och rev ut allt.
Gardiner, lakan (det är lakan som folk trär sina egna lakan över), madrass-skydd åkte i tvätten. Tak skurades, liksom väggar. All köksinredning åkte in i stora diskmaskinen och vi putsade och fejade.
Allt som allt tog det cirka 3 timmar att städa dessa två rum. Men trots det var det ganska roligt att städa så. Det var skönt att vara i samma rum hela tiden, kunna lyssna på musik och bara hålla på o skrubba och skura.
Det drygaste var när jag på eftermiddan skulle lyckas trä på madrasskydden som skyddar själva skummgummimadrassen (den sitter med andra ord svintajt) Hade sex sängar att göra detta på och varje skydd tog i snitt tio minuter. Drygt!
Vi hann även med de vanliga rummen samt att jag och Sara fick oss lite styrketräning när vi möblerade om i brusförrådet (brus=läsk)
Slutet gott allting gott! Nu vet jag och ni hur man nedvaskar. Lär bli en del sånt under hösten.

///GanA

Kommentarer
Postat av: kajsa

Drygt! haha D

2008-10-11 @ 13:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0