Lyxhustru

Ja, på söndagen hände inte mycket alls. Kirre o Andee var rätt däckade så jag o Elin var på långpromenad på eftermiddan. På kvällen skulle jag, Elin o Kirre se en film som han fick bestämma men efter att ha sett en halvtimme lämnade jag och Elin in en protest och vek som han är slog han på the Holiday åt oss. :o)

Nu är vi ju mitt i veckan och eftersom Andee, Elin o Kirre jobbar från 7 på morgonen till typ 4 får jag och Anna roa oss bäst vi kan. Börjar känna mig som en riktig lyxhustru. Ligger kvar i sängen o sover till elva-snåret, går upp äter frukost, sitter vid datorn (nån av de 4 som står framme), tar eventuellt en promenad, handlar lite mat. Är det dåligt väder ser vi en film. Som i måndags. Vi tänkte, efter att pojkarna åkt tillbaks till jobbet efter lunchen, att vi skulle se en riktig Feel-Good-film. Jag hade en som heter Sweet November på datorn som jag hört var en riktig Hanna-film.
Vi såg den och visst var den jättesöt och bra, men den var så sorglig så att vi satt här som två miserabla förstörda människor efteråt. Så när arbetarna kom hem strax efter satt vi i soffan med tårar på kinderna och åt kladdkakesmet ur varsin kaffekopp. Gissa om vi blev utskrattade..

Senare på måndagskvällen spelade vi ju som sagt innebandy tillsammans med resten av Hemsedals arbetsliga. Kul som tusan var det - och nu kommer Kirre få höra resten av säsongen att han har en tjej som är bättre än honom på innebandy. Moahaha!

Kommentarer
Postat av: Mams

Hur går det med engelskan? Fell-Good vad är det?

2008-10-22 @ 17:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0