Lördagen

Okej, för att uppdatera er, mina kära läsare om vad jag sysslat med de närmaste dagarna så går vi tillbaka i tiden.
Halv nio i lördags gick tåget åter mot Oslo. Hade ingen el, och datorn låg långt ner i ryggsäcken så det blev sova och lyssna på musik i sex tröga timmar.

Kom så fram till Oslo S vid tvåtiden, lite försenad såklart (det var ju SJ!). På centralstationen var det full lördagsrusning och jag tänkte gå på jakt efter ett par fingervantar eftersom jag inte var säker på om jag fått med mig mina. Men ryggsäcken var så tung så när jag inte hittade några efter ett varv på stationens köpcenter gav jag upp, köpte en yoghurt och satte mig och tittade på alla människor. Det är så mysigt med flygplatser, tågstationer och sånt - en massa möten och en massa kärlek.


Oslo Sentralstasjon

Efter två timmar gick nästa tåg. På min biljett stod att jag skulle sitta i vagn 5, men då tåget bara hade vagn 1-4 blev jag lite osäker och gick för att dubbelkolla med en personal. Jag var rätt och gick tillbaks till min plats. Plötsligt hör jag ett BÖÖ! och lyfter blicken för att se vad det är för idiot jag sprungit på. Och dra på trissor om det inte är TONY MONTANA! (tony från min klass på SCoTT reds. anm.)
Han skulle till Geilo på intervju till skidskolan och hade dessutom platsen brevid mig fast på andra sidan gången! Gissa om vi blev glada att få lite sällskap!



Tony Montana.

Väl framme i Gol hämtade Kirre mig och körde i ett jehu till Hemsedal, cirka 20 minuter (med Kirres fart) bort. Här var det middag med Elin (kramkalas först!) och Andy. Myspys!
Efter det var det lite fest och vi gick ut på utestället Garasjen. Blev skapligt uttittad av allt folk som jobbar här, som tydligen bara känt mig som en hörsägen. Trevligt var det iaf!


Jag och min mys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0