Lekledardag

Väcktes imorse av Lillklimpen som stod o knackade på dörren. Visste inte alls var jag var men efter några sekunder löste det sig. Det var telefon till mig inifrån restaurangen och Rickard i andra änden:
-Gomorron Hanna. Jag har ett uppdrag till dig. Du tycker ju om barn, visst?
-Ja, jaha, jaaa!
-Det är så att jag har massa barn här (visade sig vara fem barn) och du ska få underhålla dem i några timmar. Oskar har ställt fram så ni kan måla på t-shirtar och ansiktsmålning och så.
-ÅÅÅÅÅÅHHHH!! JAA!! jag kommer om en stund!

Så jag har jobbat i fyra timmar och i princip bara lekt :) Först målade vi på tröjor och efter att jag målat en prinsessa på min fick barnen fria händer på resten av tröjan. Mycket vackert resultat. Visar upp det senare.
Därefter hjälpte jag till med luncherna en stund och sen stod ansiktsmålning på tur. Det var bara de tre minsta pärlorna som ville bli målade, men vi hade kul! Det blev en prinsessa, ett lejon och en nyckelpiga.
Sen fick dom måla mig. Tyvärr vet jag inte riktigt vad dom målade mig till...mest nåt läskigt.
Sen blev det nagellacksmålning till prinsessan och sen fick även jag mina fingrar målade.

Hjälpte Johanna lite med vasken sista timmen och nu sitter jag här hemma i sängen. Röd/brun/Orange i ansiktet efter våldsamma försök att tvätta bort ansiktsfärgen och naglar som ser allmänt skabbiga ut av alla färgmixar under dagen. Har iaf bjudit på en hel del skratt idag när jag strosat omkring helt utspökad och gjort de vanliga sysslorna bland gästerna.
Ikväll jobbar jag 2½ timme och då blir det disk och kvällsrutiner på min lott. Känns som en skön dag att starta med!

///Gany


Mina små underbaringar! Alla med konstiga norska namn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0