Att vara en hemsk kollega

Imorse hade jag städat personaltoaletten i hotellkorridoren och lämnat den med nyckeln i dörren för att gå bort cirka 20 meter i korridoren och hämta en soppåse. När jag sen går förbi toaletten låser jag och tar med mig nyckeln igen.
En timme senare kommer Felicia och undrar om vi (jag och Sara) vet vem som låste personaltoaletten, för Rickard har suttit inlåst i 45 minuter.
Haha!
Alltså, under mitt soppåsehämt har han gått in på toaletten, sedan har jag låst den yttre dörren (som inte har något lås på insidan) och gått min väg. Kvar blev lilla Rickard.
Lyckligtvis blev han tillslut funnen av en gäst som hörde hans bankningar på dörren.

Ännu roligare i sammanhanget är att han, innan han gick på toa sa lite skämtsamt till övrig frukostpersonal, "nu går jag och gör min morgontoalett, är tillbaks om 45 minuter sådär". Tänk vad rätt han hade!
Själv har jag idag varit hatad av honom, men han ska få en öl till bastun så sen är vi vänner igen :D

Kommentarer
Postat av: elin

hahaha!:) oj stackars honom men de gav verkligen ett skratt som förlängde mitt liv med några minuter!:)

2008-10-05 @ 21:42:38
Postat av: Mams

Du ska var försiktig med nycklar ... och grabbar ... har jag sagt

2008-10-06 @ 09:13:55
Postat av: Thomas

Det är humor. Jag har gjort något liknande. Fast det var "Snickeboa" och jag var sex år (eller nåt sånt).

2008-10-07 @ 08:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0