Att vara blond.

Idag på lunchen fick vi lite stopp i avloppet i vasken i köket här. Kirre tog bort alla rör o ställde en hink så vattnet skulle rinna ner i den. Jag o Anna fick stränga order om att inte spola i kranen (hallå! vad tar han oss för?!) eftersom det inte fanns något rör.
Dock var diskmaskinen full, så när pojkarna åkt tillbaka till jobbet så funderade jag på om det ändå inte gick att köra diskmaskinen fastän röret var borta.
Vi undersökte lite (vi ställde oss o glodde på rören) och kom fram till att diskmaskinsrören nog går ihop under golvet....
Så vi körde igång maskinen och satt i sofforna med varsin dator. Ibland skvalade de lite i hinken men jag gick o kikade och såg förnöjt att vattnet i hon rann sakta, men att det inte skulle bli mer än hinken klarade av.

Efter ett tag skvalade det som tusan och Anna sa "Ja, nu låter det som att det lossnat i alla fall"
Efter ytterligare ett litet tag gick jag dit för att se om hon var tömd än och insåg med ens att diskmaskinsrören nog inte gick ihop under golvet utan ovanför....typ vid det borttagna röret. Det var nämligen fyllt över ytspänningen i hinken och vi hade vatten i skåpet och på golvet... Oj då...

Efter att ha hämtat två trasor och torkat upp vattnet samt tömt hinken sa Anna nöjt:
"Så, nu får killarna göra resten". Så här sitter vi igen, med datorerna och väntar på pojkarna. :)

Kommentarer
Postat av: elin

tyckte nog de såg ovanligt rent ut i skåpet..:P men de va ju en god tanke att diska lite åt oss:)

2008-10-23 @ 19:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0