Svart bälte i tvätt

Idag hade jag vask. Vi skulle förbereda inför nedvasken som startar imorgon så jag har under hela dagen plockat ner och tvättat gardiner, madrassöverdrag och madrasskydd. Femton maskiner tvätt har jag klarat av och nu hänger det på tork både högt och lågt lite varstans.

Igår var det full fart. Vi har haft Dance Camp här i helgen med cirka 70 pers som kursar i Lindyhop. Coolt att se och mysigt med musik i restaurangen på dagarna (de har tränat i peisestuen, vägg i vägg med restaurangen) men segt på kvällarna då vi pga kvällslektioner haft öppet till klockan 1.
Jag har inte drabbats hårdast, har slutat som vanligt vid halv 12 både fredag och lördag, men de som haft stängning har inte kommit hem före 2.

Idag har det varit plusgrader och nästan lite vårkänsla ute. Men har nu tagit min obligatoriska låååånga söndagsdusch och peelat mig och sånt (så det luktar MASSA frukt på toaletten!) så nu känner jag mest för en film och popcorn.
Synd bara att jag inte har några popcorn... Poppade ju den sista påsen i onödan i fredags då jag trodde jag skulle vara ledig men fick hoppa in för Jens, utan att ha fått äta mina popcorn.
Nån kanske har så man kan låna en påse :D

Trevlig kväll!
///Gany - supertvättaren

Kommentarer
Postat av: mams

Jag har också tvättat gardiner i dag och fönster. Det får man Nobelpris för, för det är så j -la tråkigt. Men det blir fint, vettu! Sen var vi på fika hos Wilmers familj. Gu´va´fint huset är- Vi skulle köpt det, Hannis, när vi var där du och jag. I morron ska vi och kolla in nya Bond-rullen, hela stora - lilla familjen. PUSS

2008-11-02 @ 22:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0