Spontaneous party

Ja...gårdagskvällen blev inte riktigt vad vi planerat. Jag och Jamila skulle ta det mycket lugnt, se idol, på sin höjd surpla på ett glas vin hela kvällen och sova tidigt.

Men så blev det ju inte.
Bettan, som flyttat från vägg i vägg-rummet till övre våningen (och fått eget badrum o sån lyx), hade en spontan inflyttningsfest på sitt nya rum. Det var jag, Jamila, Bettan och Jasmine (senare anslöt även Sara, då hon slutat jobba, men då var alla utom hopp)

Jag vet inte riktigt hur det gick till, men det blev rätt ösigt. Det var inget fylleslag att tala om, men det var sång och dans och drinkar...
Var dock duktig och gick och lade mig klockan 12 (skidåkning idag ju!), men var ändå inte hundraprocentig vid uppstigning. Kvicknade hur som helst till efter lite frukost och så for vi iväg till Haukeli Skisenter, ungefär en kvart bort. De hade sin första öppningsdag idag och förhållandena kunde knappt varit bättre. Inte vädermässigt iaf. Runt tio minus, strålande väder och vindstilla. Snön var inte tipptopp, tror de raceat med pistmaskinerna imorse för backen var full av köttbullesnö och med offpistskidorna blev jag inte överdrivet kaxig.
Hade dock sjukt kul och fick dessutom skidlära lite när både Vladimir och Jasmine ville ha tips. Så skoj det var!!

Imorgon blir det mer skidåkning och sen har jag fyra dagars jobb (inkl. imorgon kväll) innan det är dags att bege sig på nya äventyr!

///Gany

                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0