Dagens dilemma

Alltså. Idag har jag stött på något för mig alldeles främmande tankesätt.
Ponera detta: Du tar din tvättkorg till tvättstugan för att du har tvättid. Du tvättar din tvätt, torkar den och bär tillbaks den till ditt rum. Här inser du att en av tröjorna du tvättade inte följde med tillbaks till rummet.
Vad gör du?

Alternativ 1 (här skulle nog de flesta jag känner, utom kanske Andréas, svara ja): Du blir lite fundersam, men säger till dig själv att tröjan har ju inte precis gått upp i rök. Den befinner sig ju helt klart någonstans mellan ditt rum och tvättmaskinstrumman. Du går tillbaka och tittar och hittar den i maskinen/torkskåpet/torklinan/på golvet.

Alternativ 2 (här är det skrämmande många på Haukeliseter som borde svara ja): Du rycker på axlarna och tänker inte mer på den tröjan. Nästa gång du kommer in i tvättstugan och praktiskt taget snubblar över ditt glömda plagg verkar du helt ha glömt bort att du är dess rättmätige ägare/ägarinna och låter det ligga.

Idag på Fellesvasken städade jag vår tvättstuga. Helt SJUKT vad mycket kvarglömda kläder det låg där. Slängde typ allt. Som att någon nånsin kommer hämta tillbaks sina kläder?!

/Gany

Kommentarer
Postat av: Mams

You´re a hero, Hansi-Pansi!!

2008-11-11 @ 09:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0