Att det ska vara så krångligt!

Sitter och tittar på hemresealternativ. Slutar jobba den 29e och hade planerat att ta bussen till Oslo 16.30 då. Men självklart går den turen varje dag utom på lördagar, då jag såklart ska åka. Så isf får jag ta den förpillade nattbussen och byta till tåg på morgonen på söndagen i Oslo. Men då är såklart alla tågbiljetter hela den dagen slutsålda.
Istället verkar det som att jag får lämna Haukeliseter klockan 12.30 på söndagen, komma till Oslo 19.20. Sitta där i 4½ timme med mitt bautabagage och sedan ta nattåget som avgår 22.48 och då är framme måndag morgon.
Dessutom kul eftersom nattågen kostar ungefär dubbelt så mycket, trots att man inte sover i liggvagn....drygt.

En bil hade vart skönt. Eller en privatchaufför. Eller bara en väldigt smidigt kommunaltrafik...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0