Äckliga barnfamiljer

Alltså, nog för att jag tycker om barn. Men barnfamiljer! UÄÄÄÄHHH!
Barnfamiljer är den absolut, utan undantag, drygaste gästkategorin. Dom är sjukt krävande typ "Jag skulle vilja beställa en lax, en köttkakor, en barnportion karbonader fast bara med ris och sås och inga karbonader. Sen vill jag ha en barnhamburgare, med bröd, kött, fast gärna en halv bit, sen ingen sallad men extra gurka.
Grrr!

Sen när de får maten är det ändå något som är fel och man får världens "Försöker-du-förgifta-oss-blick". Sen äter de. Eller, rättare sagt. Föräldrarna äter och barnen springer runt i hela restaurangen och stör alla andra gäster, sätter sina kladdiga händer på fönsterrutorna jag just putsat och sprider ut hamburgarens innehåll på hela restauranggolvet.
När de gått ifrån bordet ser det ut som sju svåra år där.
Mat överallt (ibland undrar man om de fått i sig nånting över huvudtaget), äckliga blandningar av Gud vet vad i glasen och en bit halvtuggad matbit.

För att inte tala om att städa ett rum där en barnfamilj varit. Jag och Otto diskuterade idag varför det alltid ser värst ut på rum där barnfamiljer bott (till och med ett rum där det festats vilt är fräschare att städa!). Vi kom fram till att det måste vara så att när de för en gång skull slipper städa efter sig så lyfter de istället inte ett finger för att göra fint.
Kom in i ett rum idag där en barnfamilj bott. Två vuxna, en typ fyraåring och en bäbis. Så fort jag öppnade dörren slogs jag nästan baklänges av blöjlukten (förlåt, blöjstanken), sängarna var ett enda virrvarr och den sängen de inte använt hade de ändå haft som nån slags studsmatta eller nåt så den var ju bara att fixa också...

Behövdes en halv sanering för att få rummet fräscht igen. De dryga är att exakt samma rum städade jag, efter att exakt samma familj bott där i helgen och då såg det exakt likadant ut. Tror ni de va kul?

Nä, nu har jag fått klaga av mig lite :) Dags för lite te och en macka. Sov mig förbi middagen förut.

///Gany

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0