Dag 6

Idag har jag fått jobba! Fast inte i skidskolan. Är ganska lite att göra där nu så jag har inte haft nånting alls o göra i två dar. Men idag satt jag och klagade lite inför Flo (vår nya vän som har Ski-baren vid skidskolan) och då frågade han om jag inte hade lust att hjälpa honom i lunchruschen så jag åkte hem och bytte kläder och sen jobbade jag i lunchbaren i 2½ timme. Nice. Får ju inte värstinglönen direkt, men lite pengar är bättre än inga alls.
Kraus säger mest "we've got to be patient now Hannah" på sin Arnold Schwarzenegger brytning.
Hoppas även på väderomslag snart för nu har det ösregnat (typ á la Juli-regn) i 2 ½ dygn. Det är aptrist att vara i backen så nu får det allt ta o bli kallare och klarare väder!!
Som tur är kommer allt ösregn som toksnö på glaciären så där uppe är det tydligen bautamycket snö. Men ingen sikt och väldigt lavinfarligt så dit är ju ingen idé att ta sig nu.
Nej nu är det snart dags för afterski - aprés ski som det så "tyskst" heter....

///Gany

Kommentarer
Postat av: mams

Jov gott too have pejtjen, Haannnaa.

Ja, du skibaren får väl duga så länge vännen.

Hoppas du får en skön julhelg med skidåkning och med snö. PUSSS

2008-12-23 @ 22:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0