Dag 4

Blir svårt att uppdatera bloggen då jag måste ha tillgång till internet vilket jag inte har hemma. Just nu sitter jag hemma hos Mange o Carro och utnyttjar deras befogenheter.
Igår hade vi typ "kurs" med alla från skidskolan. För mig och Carro så kändes det som att gå steg 0.5 vilket inte var superskoj. Det enda som egentligen var bra var att vi fick se lite backar dit man kan ta folk under lektion. Bra när man inte riktigt känner till systemet. På eftermiddagen skulle vi ha nåt slags möte på skidskolan och där talades det enbart tyska, dessutom med en jättekonstigt lantis-österrikisk-dialekt.
Så där satt vi i 1½ timme och lyssnade på ett tråkigt möte på ett språk där vi inte fattade ett ord. Inte konstigt att jag höll på att somna.
Sen vart vi bjudna på middag på ett ställe och hade fri öl/vin hela kvällen. vid tio gick vi vidare till ett litet ställe och vid tolv gick jag och Nienke hem.
Imorse hade vi sovmorgon och sov till halv 12!
Precis när vi gått upp kom de andra två holländska tjejerna som ska bo hos oss, så nu är vi fem tjejer varav 4 e holländare. Trångt som tusan så det känns bra att jag inte ska vara här för alltid :P
Annars verkar saker och ting helt ok. Byn är jättefin och det finns många trevliga människor. Tyvärr är folk väldigt konservativa med tyskan så vi har lite svårt för de tysktalande eftersom många av dem vägrar prata engelska och då vill inte vi prata tyska med dem.
I skidskolan känns allt väldigt läskigt. Jag vill ABSOLUT INTE ha barnlektioner, vilket jag aldrig trodde jag skulle säga. Här har man barnen hela dagen och ska dessutom äta lunch med dom. Har föräldrarna inte matkuponger till dem får vi betala ur egen ficka. dessutom kommer det inte alls fungera med språket mellan oss.
Dessutom fick vi ju igår en 1 timme lång visning på hur vi ska lära barn åka skidor och det var övningar tills man kräktes. Jag och Carro kommer antagligen inte följa deras metoder och då är frågan hur det kommer mottas...
Hoppas dock, eftersom jag bara är extrapersonal, att jag inte blir fördelad på några grupplektioner och att Kraus (min chef) förstår att mitt språk är för dåligt för att ha barn.
Vi får se imorgon, eftersom varje vecka börjar på söndan här. Beroende på hur mycket folk det är så kanske jag inte ens får jobba. Blir hursomhelst ingen ekonomisk vinst denna resa :P Men det är ju inte därför jag är här. :)
Ha de bra tills nästa gång vi hörs!

///Gany

Ordning o reda hos mig o Nienke.


Kommentarer
Postat av: mams

Hej vännen, det kommer att bli bra. Barnen gillar dig även om ni inte förståt varandra. Vem säger att det är tyska eller österrikiska ungar? Kanske är de ryska, å det är du ju inget bra på ;-)

Holländskorna är nog bra, de är nästen alltid bra på engelska och kan oftas tyska också, så ta hjälp av dem om du kan. Åsså är det bara sex veckor, gullet. Pappa har pussat på fabian. Håller tummarna för dig, kramisar

2008-12-20 @ 23:43:12
Postat av: m

PS. jag glömde. Tack för födelsedagspresenten som jag utnyttjade i dag tillsammans med en ögonbryns- och fransfärgning.

2008-12-20 @ 23:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0