Dag 2

Idag tog vi lite sovmorgon. Mina 2 rumkompisar skulle inte åka skidor då vädret inte var det bästa. Så jag klädde på mig och tog skidbussen för att möta mange o carro. Dessvärre gick jag av för tidigt så jag fick vänta på nästa buss.

Tillslut kom jag fram till Kitzsteinhorn där de väntade. När vi skulle hämta mitt liftkort fanns jag såklart inte med på listan (va ju likadant i Haukeli) men efter lite krångel fick jag i alla fall ett dagkort. Resten tar vi med Kraus ikväll på kick-offen.

Vi åkte dock bara ett åk, eftersom sikten var så dålig och det hade börjat kräksnöa. Vi åt lunch mitt på berget där vi får skidlärarlunch för 2.5 Euro.

Efter skidåkningen gick jag ner i byn och letade upp posten där jag (på tyska enbart!!) köpte ett kontantkort till telefonen. Sen gick jag och handlade mat. Faktum är att jag fick rätt mycket mat för pengarna, trodde det skulle vara dyrare. Men det är sjukt dyrt att äta ute eller så här.

Nu har jag suttit hemma o pratat engelska med mina holländskor. Imorgon kommer två till så det är likabra att lära sig det där jäkla språket.

Nej, nu blir det en dusch och sen Kick-Off at Ski Dome!


///Gany


SNÖÖÖÖ!!


Glada flickor påväg till Kick-off


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0