Dag 11

Idag har jag varit ledig. Lördagar är vanligtvis vår lediga dag eftersom varje "skidskolevecka" börjar på söndagar, så helgen är kort för vår del.

Igår hade jag återigen familjen där jag vickade för en annan lärare. Dessvärre var sönerna helt galna så lektionen/dagen var inte så rolig, fastän vädret var desto finare. Men vi avslutade lektionen en timma tidigare så jag slapp undan helt okej. Dessutom bjöd de på lunch båda dagarna och det tackar man ju inte nej till.

Afterskiade lite hos Flo med Carro och sen var det handling, dusch och mat. Efter det gick jag och Nienke hem till carro o co. Där vi hade lite förfest med kortspel och sånt. Sedan bar det av till Zell am See då vi tyckte det var dags att visa var skåpet ska stå på dansgolvet.

I Österrike "dansar" tydligen alla genom att mest stå och gunga lite på dansgolvet, så nog blev det ändring och höjda ögonbryn när jag och Carro hoppa in och var galna. Flo tyckte nog till och med att vi var lite pinsamma.

När vi fått höra ABBA och visa hela stället (som förresten hade svensk ägare) hur man gör det "the Swedish way" bar det av hem igen.

Imorse sken solen och vi skulle upp på glaciären för lite åkning, men vi blev rätt sena och hann väl ta typ två åk, varav det ena var nice off-pist innan vi åt lunch vid tre-tiden och sen tog gondolen ner igen.

Trots solskenet var det sviiiinkallt, så nu får faktiskt vårvärmen komma J Vi vill sola ju! Snön på glaciären är dock supernajs, men nu är det väldigt uppkört överallt eftersom det nästan gått en vecka sen det snöade. Stort minus med detta jobb, man får bara åka runt bredvid allt puder och när man väl är ledig har alla andra redan vart där... L

Imorgon är det så dags för jobb igen, antar jag. I min position går man aldrig säker :P

Men det har kommit sjukt mycket folk idag så troligen blir det massor med jobb i veckan. Blir nog bra det.

///Gany


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0